Oleksii Ostapov, Test Lead в Infopulse
посилання на статтю: https://dou.ua/forums/topic/35911/
Витримка із статті "Як ми тестуванню навчали, або Чому я люблю викладати"
Привіт усім! Мене звати Олексій Остапов, я більше 13 років працюю тестером в Infopulse, автоматизую, трохи програмую і разом з колегами веду блог про тестування — QA Mania (підписуйтесь, у нас цікаво не тільки тестерам ?). Також я доволі довго займався викладанням — вів курси, працював в КПІ.
Нещодавно написав про свій досвід створення і продажу курсів — отримав багато приємних коментарів, що мотивувало мене написати ще і про свій досвід викладання, оскільки займаюсь я цим вже більше 8 років! Про викладання я хотів написати вже дуже давно, та все було не на часі зробити саме статтю — радше невеликі пости в блог на якусь конкретну тему. А хотілось провести і задокументувати весь шлях становлення.
Наш колега Ігор розповів, що його знайомі на кафедрі телекомунікацій в Інституті телекомунцікаційних систем КПІ хочуть вчити студентів сучасним та корисним речам. Як-от тестуванню ПЗ та бізнес-аналізу. І ми залюбки почали викладати для студентів в КПІ. Як справжні викладачі! Лекції, лабораторні роботи, курсачі... І колектив теж дуже крутий!
Курс адаптували той самий, що вже роками доводив свою ефективність. А ще декілька років тому Міша на конференції QA Fest почув доповідь Олександра Романова про класний підхід до викладання — Flipped Classroom, зацікавився, вивчив додаткову інфу, зацікавив весь наш викладацький склад, й ми впровадили цей підхід. Суть така — всі лекції записуються заздалегідь і студенти їх дивляться перед заняттями. А на заняттях вже розбираємо питання та робимо практичну роботу. Як тільки я почув про це, зрозумів — ось вона, освіта майбутнього.
Я не так давно сам був студентом, тому вирішив, що буду намагатись зробити курс таким цікавим, щоб студенти хотіли його слухати. Оскільки мій досвід ділив викладачів на три категорії:
- Монстри: всі бояться і тому ходять на всі пари, здать всі домашки. Ходять чутки, що валить навіть відмінників.
- Пофігісти: їм все одно, хто ходить, що здає, чи чому вчиться. Можна познайомитись на екзамені і здати навіть чужі домашки.
- Ентузіасти: ті, кому цікаво те, що вони викладають і запалюють у всіх цей вогонь. Занесені в Червону Книгу України та оберігаються законом.
Я точно хотів бути третім. Жодного примусу. Хочеш — ходи, не хочеш, не ходи — головне, домашки і тести здавай. Є питання — питай, на все відповім і допоможу.
Які висновки я зробив від викладання в КПІ?
- Хоч-не-хоч, але в примусі ходити на пари є плюси. Бо як дозволяти не ходити — ніхто не прийде (а на що я розраховував? Сам такий був)
- Важко залишатись ентузіастом, якщо не отримуєш від студентів зворотній зв’язок (тепер я набагато краще розумію своїх викладачів).
- Карантин та віддалене навчання дуже сильно вбивать мотивацію
- Скатані домашки паляться, навіть якщо змінити оформлення та переписати своїми словами. Навіть якщо на курсі 60+ студентів. Боже, як же мені соромно за свої студентські роки ?♂️Плутав свою хитрість із жалістю викладачів.
- Власне домашки й віднімають левову частину часу викладача, оскільки ми розуміємо що одна з найбільших цінностей нашого викладання полягає у якісному зворотньому зв’язку, який ми у великій мірі й надавали саме через добре перевірені домашки.
- Все ще не вирішив, на якому курсі краще викладати тестування: до третього курсу студенти ще не до кінця розуміють, ким вони хочуть стати. Після третього курсу — майже всі вже працюють і не мають часу ходити на пари.